tiistai 17. joulukuuta 2013

Salmiakkikakku

Vuodet ovat vierineet ja on koittanut esikoiseni 18-vuotis päivä. Hänen toiveesta tein salmiakkikakun. Kakun välissä lakritsitäyte ja salmiakkimousse turkinpippurijauheesta. Pinnalla on lakritsifudgesta tehty kaulittava kuorrute. Ohjeen siihen otin Kinuskikissalta. Pitsimuotin lainasin Open Cafelta. Ylimmän kakun (suosikkikakku kaikissa juhlissa) teki tyttäreni itse. Kakku on Nina Lincolnin suklaakakku. Kakussa ei ole laikaan liivatetta.

Maarit Hurmerinnan sanoin

Sä maailmaani katsot kummallista niin, ihmeitäsi etsien sä törmäät valheisiin.
Ja kaikki nuo valheet on juoni aikuisten.
Oi pienokainen, oot lainaa mulle hetkisen.

"Lainaa vain, lainaa vain.
Oi pienokainen oot lainaa mulle hetken vain."

Harhaan sua mä ohjaan, teet itse valinnan,en tahdo tietäs kaventaa, kun nään sun kasvavan.
Sulta opin paljon, ja riittää kun muistan sen.
Oi pienokainen oot lainaa mulle hetkisen.

"Lainaa vain, lainaa vain.
Oi pienokainen oot lainaa mulle hetken vain."

Toiveesi kannat maailmaan, ne murtuu kun törmäät ihmisiin.
Nuo muistoissaan kulkee, ja tekee ahtaaksi maan.
Ei lapsuuttaan voi elää uudestaan.

Mä muistan kun synnyit, tulit ja huusit niin.
Huudat vielä uudestaan öihin pimeisiin,
mä toivon että pärjäät yli yön huomiseen.
Oi pienokainen oot lainaa mulle hetkisen.

"Lainaa vain, lainaa vain.
Oi pienokainen oot lainaa mulle hetken vain.
Lainaa vain, lainaa vain.
Oi pienokainen oot lainaa mulle hetken vain." 






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti